Az egyik webáruházas ügyfelüknek, Google Ads hirdetéskezeléssel. Nézzük a konkrét számokat!
E-kereskedelmi weboldalak esetében a hatékony megjelenés a Google keresőben vízválasztó lehet a „süllyedünk” és a „te jó ég, meddig tudunk még növekedni?” pálya között.
Keresőoptimalizálással (SEO) hosszú távon (1-3 év) nagyon költséghatékonyan és stabilan fantasztikus eredményeket lehet elérni. Nincs jobb, mint egy olyan webshop, ami hegynyi hirdetési költség nélkül is, pusztán organikus forgalomból folyamatosan jelentős profitot tud termelni.
Ugyanakkor egy jól működő wesbhop számára a Google Ads, vagyis a találati listákon (és más Google platformokon, pl. YouTube, Gmail, stb.) szereplő fizetett hirdetések használata a hab lehet a torta tetején.
Jó vastag, krémes hab.
Akkor is, ha korlátozott a hirdetésekre fordítható költségkeret.
Az alábbiakra erre mutatok egy példát a portfoliónkból.
Amire senki sem számított (mi sem)
Ügyfelünk honlapja egy régóta stabilan működő webshop, ahol már bőven előttünk is szép mennyiségű terméket adott el. Elsősorban SEO-val keresett meg minket, de végül a SEO mellett a Google hirdetésmenedzsmentet is elvállaltuk.
Nem szeretném felfedni az ügyfél kilétét, legyen elég annyi, hogy speciális műszaki termékeket árul, amelyekre egész évben van (nem végtelen) kereslet, de nyáron az öntözés, medencézés miatt mindig van egy szezoniális kiugrás.
Amikor átvettük a Google Ads fiókot, futott pár kampány, de nem volt konverzó követés (úgy általában nem volt beállítva analitika), így nehéz megmondani milyen eredménnyel.
A tippem szerint nem lehetett túl acélos.
Mivel fizikai termékeket áruló webshopról van szó, leginkább a Shopping és Performance Max („Pmax”) típusú kampányok jöhettek szóba, a hagyományos kereső hirdetések mellett.
Amit érdemes tudni, hogy a Shopping kampány leginkább a vásárlás előtt álló közönséget igyekszik elérni képes termék hirdetésekkel. A Pmax egy újabb típusú kampány, teljes egészében gépi tanuláson alapul, és a Google szándékai szerint a teljes marketing folyamatot lefedi – a kereslet generálástól a konkrétan vásárlás előtt álló userek megszólításáig.
Nos, a Google az elmúlt 1.5 évben nagyon durván erőlteti a Pmax-ot, minden más kampánytípus kárára.
Mi viszont abból indultunk ki, az ügyfelünk a saját piacán van annyira jelentős szereplő, hogy nincs szükség a Pmax mágiára. De nem is lett volna rá keret. A Pmax ugyanis csak nagyobb büdzsénél működik hatásosan.
Tehát mi inkább maradunk a sokkal több kontrollt engedő manuális Shopping kampánynál, ROAS értékre (megtérülésre) optimalizálva.
Jól döntöttünk, de ezt persze akkor még nem tudhattuk.
2023. április 19. és október 16. között ugyanis ezzel az egy darab Shopping kampánnyal 343.580 forint költés mellett 42.727.109 forint bevételt termeltünk.
Durva? Szerintem is az.
A többi adat így alakult:
A konverzós arány 6,54 %, ez összesen 2074 konverziót jelent 6 hónap alatt. Fontos tudni, hogy itt egyetlen konverziót mérünk, a vásárlást.
Egy darab konverzió 165 forint hirdetési költségből lett meg, és átlagosan 20.641 forint bevételt jelentett az ügyfelünknek.
A kampány ROAS értéke 6 hónapos távot vizsgálva 12435.85%. (ROAS: ez a mérőszám azt mutatja meg, hogy az adott hirdetési költség hány százalékosan térül meg.)
Lényegében minden befektetett forint 124-szeresen térült meg. Így jött ki átlagosan napi 1900 forint hirdetési költségből végül 42 milliós bevétel 6 hónap alatt.
Lényeges persze, hogy itt nem tiszta profitról, hanem bruttó bevételről van szó. De ez még így is nagyon (nagyon) kövér. Főleg, ha azt nézzük, hogy itt igazán nem valami monumentális hirdetési büdzséről beszélünk.
A fiókban egyébként futott más kampány is (klasszikus keresőhirdetés), stabil megtérüléssel, de nem ennyire kiugró eredménnyel (716 ft hirdetési költség / konverzió).
Mi kell a sikeres Google Ads kampányokhoz?
Semmiképpen sem szeretném azt a benyomást kelteni, hogy minden Google Ads kampány el tud ilyen megtérülést érni. Sem azt, hogy az általunk kezelt összes kampány így sikerül.
Viszont fontos szerintem, hogy igenis van lehetőség az ilyen eredményre is. Átgondolt stratégiával, jó iparosmunkával megvalósítható.
Felmerül a kérdés: mi kell a sikerhez?
Minden új ügyfelünknek azt szoktam elmondani, hogy az eredményes Google Ads kampányhoz három dologra van szükség:
- a hirdetett vállalkozás, termék, szolgáltatás jól össze legyen rakva. Legyen kereslet arra, amit az ügyfél csinál vagy elad, szakmailag legyen magas színvonalú, az árazás legyen jó – és persze nagyon fontos az ügyfél szemlélete, hozzáállása, türelme.
- a honlap legyen megfelelő. Ne legyenek komoly technikai hibák. A felület legyen felhasználóbarát, a tartalom stimmeljen mind mennyiség, mind minőség szempontjából.
- jól összerakott, folyamatosan optimalizált Google Ads fiók (kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések, konverzókövetés, stb.)
A jól összerakott, rendesen tesztelt Google hirdetések szerintem csak az egyik feltétele a sikeres Google Ads-projektnek.
Amikor mindhárom pont klappol, akkor ugrásszerűen megnő a stabilan megtérülő Google Ads kampányok lehetősége. Ezt történt ebben a konkrét esetben is.
Tanulságok
Számomra a legfontosabb tanulságok, visszaigazolások ezek lettek a történetből.
- A Google nagyon erőlteti az új típusú Pmax kampányokat. De még mindig lehet hatalmas megtérülést elérni a klasszikus, manuális Shopping kampánytípussal is.
- A stabil vállalkozás, jól bevált honlap + gondosan összerakott hirdetési kampányok továbbra is a sikeres Google Ads-projekt összetevői.
- Nem lehet minden kampánnyal brutálisan kiemelkedő eredményeket elérni, és ez nem is elvárható. De szisztematikus munkával tartósan jó megtérülést lehet kicsiszolni a Google Ads-ból – alacsonyabb havi büdzsé mellett is.
Ha te is szeretnéd hozzáértő csapatra bízni a Google hirdetéseid kezelését, lépj velünk kapcsolatba!
Hogyan tovább?
Ha hasznosnak találtad a cikket, akkor több mindent is tehetsz:
- Mentsd el a könyvjelzők közé, hogy bármikor gyorsan visszatalálj.
- Iratozz fel a SEO hírlevelemre
- Kövesd be a LinkedIn profilomat és a YouTube csatornámat.
- Vedd felem a kapcsolatot, ha SEO szakértőt keresel a weboldaladhoz.
Vélemény, hozzászólás?