A SEO szövegírás célja egyszerű. Lényege, hogy a honlapunkra írt szövegeink révén új érdeklődőket érjünk el a Google keresőből.
A SEO szövegírás gyakorlatilag egy online marketing eszköz és metódus, amivel hosszabb távon komolyan növelheted a weboldalad forgalmát.
A magasabb forgalom pedig egyértelmű üzleti hasznot hajthat neked. Két okból is rendkívül fontos a SEO cikkírás:
- csak így van esélyed új látogatókat hozni a weboldaldra a Google keresőből
- jól megírt, informatív cikkekkel valódi szakértőként jelenhetsz meg az interneten az általad választott témában. Enélkül gyakorlatilag nem leszel képes terméket és szolgáltatást eladni a világhálón.
Kezdjük az elsővel. A keresőoptimalizálás alapja a tartalom. Egy olyan honlapot, amelyen nincsen jelentős mennyiségű és jó minőségű egyedi tartalom (elsősorban szöveg, másodsorban kép, videó, podcast), ma már teljesen esélytelen a Google keresőben.
Ahhoz tehát, hogy érdemi forgalom érkezzen a honlapodra a keresőből, muszáj szöveget írni. A tapasztalatom szerint a Google 20-25 bejegyzés, cikk alatt nem igazán foglalkozik egy weboldallal. Azonban 40-50 jó cikkel, és megfelelő linkprofillal Magyarországon a legtöbb témában bebetonozhatod magad a találati listák élére.
A szakértőség hatalma
A szakértőség erejével már a legelső PR-guruk is tisztában voltak 100 évvel ezelőtt. Felismerték, hogy ha egy bizonyos vélekedést szeretnének elterjeszteni egy célcsoportban, nem kell mindenkit külön-külön meggyőzni. Bőven elég, ha az adott csoport által szakértőnek vélt személyeket megnyerik az ügynek. Őket fogják követni a többiek is.
Tegyük fel, hogy családjoggal foglalkozol. Ha tudsz írni pártucat összeszedett és közérthető cikket a potenciális ügyfeleid számára releváns családjogi témákban (gyerekelhelyezés, válás, stb.), félig nyert ügyed van.
Mert nem csupán meg fognak találni a keresőben. Hanem a cikkeid révén demonstrálni tudod, hogy a családjog valódi szakértője vagy. Ha ügyes vagy, azt fogják gondolni, „végre valaki, aki tud segíteni nekem, látszik, hogy ért a témához, ráadásul emberi nyelven beszél”.
Néhány cikk elolvasása után ösztönösen bízni kezdenek benned. Egyszerű jogászból nagybetűs SZAKÉRTŐVÉ válsz a szemükben.
A SEO szövegírás jelentése és lényege
A SEO szövegírás lényege, hogy olyan cikkeket írunk, amelyek
- valódi információt, segítséget jelentenek az igazi hús-vér embereknek
- segítenek a Google algoritmusainak pontosan megérteni a témát, a cikk szándékát.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy
elsősorban embereknek írunk, ők a célközönségünk. A Google csak egy eszköz, hogy valódi embereket érjünk el.
Kicsit hasonló ez, mint a posta. Helyesen kell címeznünk a levelet, megfelelő borítékba kell tennünk, stb. ahhoz, hogy elérjen a címzetthez. A levél nem a postának szól, a posta csak segít eljuttatni. Ugyanígy érdemes gondolni a Google-ra. Nem a Google-nak írunk szöveget, csak úgy címezzük, hogy megértse, és eljuttassa az igazi címzettnek, a valódi embereknek.
Ezért van az, hogy tévúton indul el, aki rövid és rossz minőségű, kulcsszavakkal telenyomott cikkecskékkel akarja félrevezetni a keresőt. Ma már ez nem fog működni. De még ha működne is, akkor sem lenne értelme, mert a végfelhasználó, a hús-vér ember nem olvasná el, nem töltene időt a honlapon, nem válna belőle megrendelő vagy vásárló.
A SEO szövegírás folyamata
A SEO szövegírás folyamata három nagy szeletből áll. Mindegyik egyaránt fontos, és egyik sem mellőzhető, ha sikeresek szeretnénk lenni a keresőben.
- Kulcsszó kutatás: kideríteni, mire keresnek az emberek a Google-val
- A konkurencia kielemzése: megnézni, milyen tartalmak jelennek meg jó helyen a kiválasztott kulcsszóra. És persze kitalálni, miért ezeket listázza az első helyeken a Google.
- a szöveg megírása, keresőoptimalizása
Kulcsszókutatás
A kulcsszókutatás célja megérteni, hogy pontosan milyen gondokra, kérdésekre, problémákra keresnek megoldás az emberek a Google keresőben, és hogy ehhez milyen keresőszavakat és kifejezéseket haszálnak.
Fel kell térképeznünk, mi járt a fejükben, amikor egy-egy kifejezést beütöttek a keresőbe. Ezt nevezzük keresési szándéknak (search intent). Vajon konkrét terméket keresett, amit egyből meg is akart vásárolni? Vagy csak információért csapta fel az internetet? Ez két különböző szándék, amit eltérő típusú tartalmak tudnak kielégíteni.
Ha rosszul mérjük fel a keresési szándékot, nem lesz haszna a cikknek, hiába jó önmagában a szöveg. A postás hasonlatnál maradva, félre megy a címzés.
A kulcsszókutatáshoz használhatunk néhány ingyenes eszközt, és sok fizetős közül is választhatunk. Sajnos az ingyenes eszközök mind egyre korlátozottabbak. Ezért ha komolyan gondoljuk, és sok keresőoptimalizált cikket szeretnénk írni, megéri beruházni egy profi eszközre.
- Google Kulcsszótervező: ingyenes elérhető, ha nyitsz egy Google Ads fiókot. Sajnos, ha nem hirdetsz a Google rendszerében, elég korlátozott információkhoz juthatsz csak hozzá vele. De még így is hasznos kiindulási pont. Én rendszeresen használom, főleg összehasonlítva más eszközökkel.
- Google kereső: egy csomó információhoz hozzájuthatsz egyszerűen a keresőt használva. Például az automatikusan kiegészített keresőkifejezésekkel, illetve az oldal alján található „Kapcsolódó keresések” listával is.
- Ubersuggest: Kulcsszó kutatásoz kifejezetten jó eszköz, amivel napi 3 keresést ingyenesen futtathatsz le. A többiért már elő kell fizetned. Az Ubersuggest a legolcsóbb egyébként a mezőben, havi 12 dollárért nagyon sok infóhoz juthatunk hozzá. Több dologban gyenge, például a weboldalak külső linkjeinek begyűjtésében nem jeleskedik.
- Rank Tracker: A Rank Tracker egy asztali számítógépre letölthető, alapvetően kulcsszó helyezés vizsgáló alkalmazás. Korlátozottan ingyenesen is használható. Érdemes egy próbát tenni vele, tapasztalatom szerint jól használható kulcsszó kutatásra. A fizetős SEO programok közül én ezt használom napi szinten.
- Ahrefs:Az Ahrefs egy „all-inclusive” SEO platform. Nagyon profi, elég jó a magyar nyelvű kulcsszó adatbázisa is, de őrülten drágra. Szerencsére korlátozottan kipróbálható ingyenesen is a kulcsszó keresőjük.
A fizetős SEO eszközök sorát gazdagítja a MOZ Keyword Explorer, a SEMrush kulcsszó keresője és a Keyword Tool is. Az utóbbinak van egy eléggé korlátozott ingyenes része is.
A konkurencia kielemzése
Ha meg van a kiválasztott kulcsszó, amire tartalmat fogunk írni, a következő lépés a versenytársak felmérése (akár egy komplexebb SEO elemzés keretében). Nyissuk meg a böngészőt, dobjuk be a keresőbe a kulcsszót, és nézzük végig az első oldal találatait. Mérjük fel, hogy
- milyen hosszúak a találati lista élén szereplő cikkek? Ehhez hasznos kis eszköz a World Count Chrome bővítmény.
- milyen jellegű tartalmakat listáz a Google? Összehasonlító cikkeket? Termékoldalakat? „A legjobb 10 dolog” típusú cikkeket? Ebből következtethetünk a keresési szándékra is.
- mik az erősségeik, gyengeségeik a listázott tartalmaknak? A kérdés, amire keressük a választ, hogy miként lehetne jobb szöveget írni, mint a most a találati lista élén szereplő találatok.
- milyen képeket használnak, szerepelnek-e videók, infografikák vagy más tartalomelemek a szöveg kiegészítésére?
Kell egy kis idő minden információ összegyűjtésére, de hidd el, megtérül. Érdemes egy listát összerakni a kigyűjtött információkról. Jó hasznát vesszük majd a szöveg megírásakor.
Felhőkarcoló-technika
Az egyik legjobban használható SEO szövegírás „trükk” a felhőkarcoló-technika. Azért idézőjelben, mert semmi misztikum nincs benne, viszont baromi eredményes.
A lényege, hogy az ember a már leírt szempontok szerint kielemzi az első 5-10 találatot a kiválasztott kulcsszóra. Ezután ír egy olyan anyagot, ami hosszabb, jobb és tartalmasabb az összes többi találatnál. Egy olyan szöveget, amiben minden benne van – a jelenlegi legjobb találatok összes lényeges tartalmi eleme, és még annál is több.
Tudnod kell, hogy ez egy elég munkás megközelítés, kell hozzá egy nagy adag állóképesség. Hiszen nem egy hasonló cikket akarunk, mint az összes többi, hanem jobbat. Legtöbbször ez egy nagyon idő- és energiaigényes feladat. Alapvetően nagyon hosszú szövegek szoktak így születni, ami azért jó, mert ezek a rövidebb anyagokkal összehasonlítva sokkal időtállóbbak a keresőben.
TF-IDF
Egy másik gyakran alkalmazott technika a TF-IDF elemzés. A lényege, hogy kilistázzuk azokat a témához kapcsolódó szavakat, kifejezéseket, amelyek leggyakrabban előfordulnak az első találatok tartalmában. A mögöttes elképzelés az, hogy az élbolyba kerüléshez nekünk is érdemes ezeket a kifejezéseket használnunk.
TF-IDF elemzést a legtöbb SEO szoftver tud futtatni. Önmagában nem szuperfegyver, ügyesen használva azonban hasznos lehet.
A SEO szövegírás lépései
A SEO alapú szövegírás harmadik fázisa a tartalom elkészítése, és a kész anyag keresőoptimalizálása. Ez a fázis önmagában kitenne egy 20 órás kurzust, ezért én itt most igyekszem csak a leglényegesebb elemekre koncentrálni.
Őszinte leszek (és erről írtam is már a blog indítása témájú cikkemben): a SEO alapú szövegírás tanulható. Ugyanakkor nem mindenki szeret írni, szövegekkel bibelődni.
Ha téged kiráz a hideg a szövegírás gondolatától is, utálsz fogalmazni, akkor fontold meg a feladat kiszervezését.
Írasd meg a szöveget egy profival, és foglalkozz csak a kész anyag utólagos keresőoptimalizálásával. Persze a szövegírót fizetni kell, de legalább nem fogsz heteket kínlódni egy-két szöveg összerakásával.
Milyen típusú szöveget írj?
Egy biztos, ne akadémiai székfoglalót 🙂 Nagyon sokan esnek abba a csapdába, hogy úgy kezdenek el írni, mintha valami hivatalos kérvényt próbálnának összerakni. Vagy szakdolgozatot.
Semmi ilyesmire nincs szükség. Törekedj az egyszerű fogalmazásra, hétköznapi nyelvre. Akkor csinálod jól, ha laikusoknak bonyolult, komplex szakmai dolgokat is el tudsz magyarázni közérthetően. Ha bizonytalan vagy, kérj meg valakit, akinek semmi előzetes fogalma nincs a témáról, és olvastasd el vele a szöveged. Ha érti, akkor nem lőttél mellé.
Fontos írás előtt tisztázni magadban, hogy kinek írsz.
Gyakran mondom az ügyfeleimnek, hogy egy honlap – beleértve a szövegeket is – sosem a konkurenciának készül. Nem a versenytársakat kell lenyűgözni, mert ők nem fognak venni tőled semmit. Nem kell hivatali bikkfanyelvet használnod, csak azért, hogy teljesen pontos legyél. Sokkal fontosabb, hogy akárki számára érthető legyen, amit írsz.
Ha végigcsináltad a versenytárselemzés lépését, akkor már van egy képed arról, nagyjából milyen jellegű tartalmakat listáz első helyeken a Google. Ebben az esetben már tudod, mi a dolgod. Írj hasonló, de sokkal jobb cikket.
Milyen hosszú szöveget írj?
Erre a kérdésre nincs egyértelmű válasz. Nincs olyan, hogy a Google csak 450 és 650 szó közötti hosszúságú cikkeket hajlandó a találati lista elejére tenni.
Ha engem kérdezel, én azt mondom, törekedj minél hosszabb szövegeket írni. De ne próbáld semmitmondással feltölteni. Egyszerűen legyen benne annyi hasznos információ, hogy hosszú legyen.
Olyan témákban, ahol nagy a SEO-verseny nem ritkák a többezer szavas cikkek sem. És legtöbbször már semmire sem elegek a pár száz szavas kis szösszenetek.
Hogyan írj?
Kerüld a felesleges szakszavakat, az idegen kifejezéseket, a hivatali nyelvet, minden olyan szót, amihez egy átlagos embernek értelmező kisszótár vagy újabb Google keresés kell. Emellett törekedj az egyszerű mondatszerkezetekre, szellős tördelésre.
Semmiképp ne sztorizgass feleslegesen, ne térj el a tárgytól. Maradj szorosan a témánál, hiszen a keresőből érkezett olvasó konkrét kérdés, probléma miatt jött.
Az emberek többsége az interneten figyelemzavarosként viselkedik. Alig pár százalék, aki hajlandó egy cikket az első szótól az utolsóig végigolvasni. Türelmetlenek, sietnek, gyors válaszokat keresnek.
Azonban ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne megragadni a figyelmüket. Csak tudomásul kell venni, hogy ezért erőfeszítést kell tenni. Például el kell felejteni a nyomtatott kiadványokból ismerős tördelést, a féloldalnyi bekezdéseket, hosszú, veretes mondatokat.
Néhány egyszerűen megjegyezhető ökölszabály: egy magyar mondat ne álljon többől, mint 2 tagmondat. Egy bekezdés ne álljon több mondatból, mint 3-4. Három négy bekezdésenként új alcímre van szükség. Ha már ennyit betartasz, jobb leszel az internet 80 százalékánál.
De mit érdekli a Google-t a tördelés és a mondatok hossza, kérdezheted. A helyzet az, hogy nagyon is érdekli.
A Google ugyanis azokat az oldalakat részesíti előnyben, amelyek jó felhasználói élményt nyújtanak. És a felhasználói élmény egyik összetevője a könnyű, élvezetes olvashatóság.
Mi legyen a cím?
A cím minden cikk és bejegyzség legfontosabb eleme. A cím dönti el, hogy mennyien fogják elolvasni a cikket. Egy izgalmas cím egy közepes cikk olvasottságát is meg tudja dobni, míg egy kiváló cikk rossz címmel háromlábú versenyló.
A cím egy ígéret, egy ajánlat arra, hogy mit fog olvasni a felhasználó. Ezért a jó cím konkrét, figyelemkeltő, nem ködösít, kerüli a felesleges kattintásvadász lózungokat („Ki nem fogja találni, mi történt Petőfi Sanyival Segesvárnál”). Általában az idézetek sem működnek jól SEO célú írásnál a címben.
A cím ideális hossza 50-60 karakter között van.
A címben szerepelnie kell a fő kulcsszónak, lehetőleg a cím legelején. Ez egy erős jelzés a Google számára, hogy miről szól a cikkünk.
De fontos itt is betartani a szabályt, hogy a cím is a felhasználónak szól elsősorban, nem a Google-nak. Nem kell megerőszakolni a magyar nyelvet csak azért, hogy a cím elején szerepeljen a kulcsszó.
Ugyanígy nem érdemes az összes kulcsszót belesulykolni a címbe, például a „Weboldal készítés, céges weboldal készítés, honlap készítés, weblap szerkesztés, weboldal készítés olcsón” egy szörnyszülött, nem cím.
Mi az Title tag?
A Title tag egy HTML elem, az adott aloldal (bejegyzés vagy cikk) címét jelöli. A Title tag, amit kék színnel, nagyobb betűmérettel emel ki a Google a találati listán (angol rövidítéssel SERP).
Alapesetben a cikk címe egyben a Title tag is. De nem feltétlenül. Ugyanis lehetőseg van arra, hogy a cikknek legyen egy tényleges címe, amit a cikk elején lehet olvasni. Plusz legyen egy SEO címe, ami a Google találati listán jelenik meg, és amit a Google címként értelmez. A két cím technikailag lehet teljesen különböző is, bár érdemes azért ezzel óvatosan bánni. Inkább olyan esetekben hasznos, ha például a tényleges cím kicsit hosszabb, mint ami elfér a találati listán.
Ha WordPress-t használsz, SEO címet be tudsz állítani például a Yoast SEO bővítmény használatával.
Hogyan használd az alcímeket?
Már említettem az ökölszabályt, hogy 3-4 bekezdésenként érdemes alcímet beszúrni a szövegbe. Az emberek a legritkább esetben kezdik el a címtől az utolsó szóig végigolvasni a cikket. Helyette görgetnek, pörgetnek (főleg mobilon), és csak akkor állnak meg, ha valami megragadja a tekintetüket.
Az alcím egy olyan elem, ami képes megragadni az olvasók figyelmét. Minden alcímre érdemes úgy gondolni, mint egy új kezdetre. Gondolj arra, hogy sokan csak egy-egy alcímnél fognak bekapcsolódni a cikkbe, és nekik is rögtön világosnak kell lennie, miről szól a szöveg. Ezért az alcím legyen konkrét, frappáns és figyelemfelkeltő.
SEO szempontból hasznos, ha a néhány alcímben szerepel a fő kulcsszavunk vagy annak szinonímája.
Legyenek-e linkek a cikkben?
Egyértelműen igen a válasz. Az ideális az, ha a cikkedben több hivatkozást is szerepeltetsz. Nem csupán a saját cikkeidre (belső linkek), hanem más honlapokra is (külső linkek).
A Google ugyanis nem kifejezetten díjazza, amikor egy-egy weboldal úgy tesz, mintha mindentől független sziget lenne egy egyébként lakatlan óceán közepén. Az internet elsősorban hálózat, ami összeköti az embereket, közösségeket, közös tudást létrehozva.
Ezért bátran hivatkozz be olyan honlapokat, amelyek alátámasztják a mondanivalódat, ahol további információt találnak egy-egy résztémáról az olvasók.
Milyen képeket használj?
1-2 képet gyakorlatilag kötelező elhelyezni minden cikkben. Természetesen, ha több releváns képet is tudsz szerepeltetni a szövegben, akkor hajrá.
Ha teheted, használj egyedi képeket. Erre kétféle megoldás is van: az egyik az, ha saját képeket készítesz a mobiloddal, fényképezőgéppel. A másik pedig, ha választasz egy ingyenes képet a szabadon elérhető stockphoto gyűjteményekből, amelyeket átszerkesztesz, szöveggel látsz el. Képszerkesztésre kiváló eszköz például a Canva.
Hagyományos képek mellett használhatsz ábrákat, grafikonokat és infografikákat is. Ezeket is el tudod készíteni a Canvával. Egyre vigyázz: ha máshonnan szedsz le infografikát vagy ábrát, mindenképpen tüntesd fel az eredeti forrást.
Fontos, hogy a képek fájlmérete ne haladja meg a 200-300 KB-s méretete, különben tönkreteszik a weboldal sebességet, baromi lassan fognak betölteni. A képek leméretezésére haszálhatod a Canvát, vagy több online alkalmazást (TinyJPG, CompressJPEG) , valamint léteznek letölthető szoftverek is. A kedvencem az ingyenes Caesium.
Használj beszélő fájlneveket, tehát a DSC20210429.jpg helyett legyen a képfájl neve 10-legjobb-tipp-unalom-ellen.jpg. Ezzel is megkönnyíted egy kicsit a Google munkáját, újabb jelzést adva a tartalom témjáról. Nagyon lényeges az alternetív szöveg (helyettesítő szöveg) és a cím kitöltése is.
Hogyan használd a videókat?
A cikkeidhez készült videókat nem érdemes közvetlenül a weboldaladra feltöltened, mert rengeteg helyet foglalnak. Sokkal jobban jársz, ha a YouTube-ra töltöd fel a videóidat, és onnan ágyazod be őket a szövegeidbe.
A videók keresoptimalizálásánál fontos, hogy a videó címében szerepeljen a kulcsszó, és legyen hozzá minél hosszabb, tartalmasabb leírás. A leírásban jelenljen meg a releváns cikkedre mutató hivatkozás.
Hogyan használd a kategóriákat? (WordPress esetén)
Ha WordPress-t használsz, az egyik legfontosabb feladatod a bejegyzés kategóriájának megválasztása. A WordPress automatikusan külön kategória oldalakat épít, ahol listázza az oda kategórizált cikkeket, bejegyzéseket.
A kategóriáknak a blogunk fő témaköreit kell lefedniük. Egy átlagos blogon 4-5 kategória „fér el”. Az ennél lényegesen magasabb szám arra utal, hogy nem sikerült jól meghatározni a fő témákat. Egy kategóriának akkor van értelme, ha meg tudod tölteni legalább 10-20 cikkel.
Nagyon rossz irány, ha például egy blogon szerepel összesen 20 írás, 15 különféle kategóriába rendezve. Ilyenkor a különböző kategória oldalakon ugyanaz az 1-2 cikk fog szerepelni. A Google ezt nagyon könnyen sima duplikációnak fogja venni, ami sosem jelent túl sok jót a SEO eredményeink szempontjából.
Milyen legyen a metaleírás?
A metaleírás egy rövid szövegecske, ami a találati listán a Title tag és az URL cím alatt jelenik meg.
A meta leírást alapesetben a Google választja ki a tartalomból. Azonban lehetőségünk van az általunk preferált meta leírás megadására is, például Yoast SEO bővítménnyel.
A meta leírás nem közvetlen rangsorolási tényező, azaz a Google nem veszi figyelembe a találati rangsor kialakításakor. Ugyanakkor mégis fontos szerepe van, hiszen a felhasználó a meta leírás alapján is dönti el, átkattint-e a cikkre. Ha pedig egy cikk sok kattintást hoz a keresőből egy frappáns meta leírás miatt, akkor idővel előrébb fog lépni a találati listán.
A meta leírás ideális hossza 150 és 160 karakter között van. Előny, ha szerepel benne a fő kulcsszó, mert ezt a Google vastaggal ki szokta emelni a találati listán, és ez vonzza a figyelmet. A kulcsszavak halmozása a meta leírásban a „ne csináld” kategória, teljesen felesleges, és valószínűleg pontosan ellenkező hatást ér el, mint amit szeretnénk.
A metaleírás legyen tömör, keltsen kíváncsiságot és ezzel ösztönözzön kattintásra. Itt is alapvető szabály, hogy húsvér embereknek írunk. Gondoljuk végig, mit keresnek, mire vágynak, amikor beütnek egy keresőszót a Google-ba.
A meta leírásnak arról kell meggyőznie a felhasználót, hogy ha a mi cikkünkre kattint, biztosan megtalálja, amit keres.
A legfontosabb hibák, amiket kerülni kell a SEO célú szövegírásnál
A kereősoptimalizálási szándékkal írt cikkeknél könnyű belefutni egy rakás hibába, de szerencsére ugyanilyen egyszerű elkerülni is őket, ha figyelünk.
A leggyakoribb hibák:
- Nincs előzetes kulcsszó kutatás, hiányzik a konkurencia és a keresési szándék felmérése
- Túl rövid a cikk, vagy „üres” a tartalom, nem segít érdemben a felhasználónak
- Semmitmondó cím, amiből hiányzik a fő kulcsszó
- Rosszul tagolt a cikk, túl hosszúak a mondatok, bekezdések, nincsenek alcímek
- Hiányoznak a képek, vagy nincsenek megfelelően optimalizálva
- Nincs kitöltve a meta leírás, vagy csak bele van dobálva az összes kulcszó, ami eszünkbe jutott
Mikor kell publikálni egy cikket?
Egy szöveg sosem lesz 100 százalékosan kész. Mindig lesznek benne hibák, elütések, logikai bakik. Ez ugye egy nyomtatott cikknél elég komoly probléma, de az interneten szerencsére nem kell emiatt különösen aggódni, hiszen utólag is a végtelenségig javítgathatod a szövegeidet.
Ezért én azt javasolom. hogy 85-90 százalékos készültségnél nyugodtan publikáld a cikkeidet.
Már csak azért is, mert nem fog egyből kiderülni, hogy a cikk hogyan fog teljesíteni a keresőben. Több hónap is eltelhet, mire a cikked elfoglalja majd azt a helyet a találati listán, amit a Google neki szán.
Ezért nagyon fontos az utólagos ellenőrzés. Ha 4-5 hónap múlva sincs ott a bejegyzésed az első oldal közepén-tetején, akkor valószínűleg még dolgoznod kell vele. Bővíteni, frissíteni a cikket, még több információt sűríteni bele.
Persze az is lehet, hogy maga a cikk jó, csak külső linkekre lesz szükséged, mert a kiválasztott kulcsszóra nagy a verseny. Ezt mindig egyedileg kell mérlegelni.
A SEO szövegírás kulcsa
A sikeres SEO szövegírás 10 százaléka technikai tudás, a Google szabályainak, logikájának ismerete. 30 százaléka az íráskészség, az izgalmas, érdekes szövegek alkotásának tudása. Újabb 10 százalék az ember és piacismeret.
A maradék 50 százaléka pedig pusztán állhatatosság kérdése. Aki gyakran ír szövegeket az tudja, hogy jó szöveget írni csak akkor lehet, ha az ember rendszeresen gyakorolja.
Légy kitartó és írj rendszeresen – ez a legjobb tanácsom.
Nem pusztán írástechnikai kérdések miatt, hanem azért is, mert a SEO sok szempontból mennyiségi kérdés. Ha sikeres akarsz lenni a keresőben, sokat kell írnod, jó minőségű cikkek tucatjait.
Itt az idő, hogy belevágj! Ha pedig kérdésed van. bátran írd meg hozzászólásban.
Hogyan tovább?
Ha hasznosnak találtad a cikket, akkor több mindent is tehetsz:
- Mentsd el a könyvjelzők közé, hogy bármikor gyorsan visszatalálj.
- Iratozz fel a SEO hírlevelemre
- Kövesd be a LinkedIn profilomat és a YouTube csatornámat.
- Vedd felem a kapcsolatot, ha SEO szakértőt keresel a weboldaladhoz.
Vélemény, hozzászólás?