Az ügyvéd témakör pár évvel ezelőtt még szinte teljesen kiaknázatlan terület volt SEO szempontból. Egy épkézláb honlappal és nem túl sok, de minőségi tartalommal már egy csomó új ügyfelet lehetett szerezni a Google keresőből.
Ma már jóval magasabb a belépési küszöb, mert időközben több ügyvédi iroda felismerte, mennyire megtérül nekik, ha keresőoptimalizálásba fektetnek.
Másrészt sokat változott a Google is, megjelent egy csomó új elem a találati listákon (pl. térkép, több hirdetés, stb.), ami élesebbé tette a versenyt, mivel sok keresésnél tényleg csak a legjobb tartalmak/honlapok kerülnek könnyen észrevehető helyre.
Az ügyvédi szakmában egyébként is sok területen jellemző a zsúfoltság: nagy a kínálat, nehéz új szereplőnek betörnie a nagyobb és/vagy régebbi, beágyazottabb irodák közé.
Ügyvédi irodák és a SEO: érdemes beszállni?
Ezzel együtt az ügyvédi témakör a Google-ban még mindig nagyon ígéretes terep az új belépőknek is. Ennek több oka van:
- havonta több millió keresést indítanak a magyarok a Google-ben jogi témában. Nagyon sokan, akik a Google-ben keresnek megoldást valami jogi kérdésre, belátható időn fizető ügyfelei lesznek valamelyik ügyvédnek. Ha találnak a keresőben szimpatikus megoldást (megfelelő szakembert) a problémájukra, akkor jó eséllyel őt fogják választani.
- létezik pár altémakör, ahol kicsit izmosabb a SEO verseny, ilyen például a válóperes ügyvéd. De a legtöbb ügyvédi témakörben nem ez a helyzet. Egyszerűen az ügyvédek többsége NEM keresőoptimalizálja a weboldalát. Az ilyen területen okos SEO stratégiával viszonylag hamar lehet kimagasló eredményt elérni.
- a jog tipikusan egy szövegalapú témakör, ahol nagyon jól lehet a Google-ban érvényesülni hosszabb, magas minőséget képviselő cikkekkel, blogposztokkal.
Mindebből jól érzékelhetően ez a kép bontakozik ki:
Jelenleg még nagy potenciál van ügyvédi szempontból a keresőoptimalizálásban.
Sőt, még egy lépéssel tovább megyek: az jó ügyvéd marketing szerintem kombinálja a SEO-t és az okosan felépített Google Ads kampányokat, kiaknázva ezzel a keresőben rejlő összes potenciált.
Hogy miért? Bár viszonylag kevés ügyvédi iroda keresőoptimalizál, ehhez képest egyre több hirdet a Google-ban. A nagyon nyilvánvaló kulcsszavaknál (pl. „ügyvéd Budapest”) ezért a Google rengeteg hirdetést zsúfol a találati listákra.
Tehát egyre több iroda hirdet Google Ads-szal, de a többség saját maga próbálkozik a hirdetések beállítgatásával, és ez meg is látszik az eredményen. Magas CPC költségek, béna hirdetések, és még bénább landing oldalak (= ahová a hirdetésre kattintás után érkezünk.)
Szóval egy profi Google Ads szakértőnek itt is van bőven terep szépen jövedelmező hirdetési kampányokat indítani.
Konkrét példa: így segítheti a SEO az új ügyek érkezését
De mégis mit jelent az, hogy “jól lehet érvényesülni”? Nézzünk egy konkrét példát, az egyik SEO ügyfelem, egy ügyvédi iroda eredményeit. Természetesen név nélkül.
A fenti diagramon az látszik, hogy az ügyfél honlapjának Google-ból származó organikus (nem fizetett hirdetésből érkező) forgalma a közös munka kezdete óta a többszörösére nőtt (nagyjából havi 10 ezer kattintásról 40 ezer kattintásra).
De ennél is fontosabb, hogyan alakult a Google-ból organikusan (nem fizetett hirdetésekkel) szerzett leadek (megkeresések: telefonhívás, kapcsolati űrlap kitöltés) száma. A következő grafikon ebből mutat meg egy szeletet.
2021. november és 2023. február vége között 1488 alkalommal kattintottak a honlapon szereplő telefonszámra. Persze ezek közül sok már meglévő ügyfél volt, úgyhogy a biztonság kedvéért osszuk el ezt a számot kettővel. A végeredmény 750 telefonhívás. Ehhez még hozzájön nagyjából négyszáz kapcsolatfelvételi űrlap kitöltés.
Ez összesen 1150 lead 15 hónap alatt. Azaz havi kb. 75, vagyis napi 2-3 új megkeresés jött be csak SEO-ból.
Ez azért nem hangzik rosszul ahhoz képest, amikor heteket vársz egy kósza telefonhívásra, nem?
Nos, ezért éri meg ügyvédi honlapokat keresőoptimalizálni.
Fontos!
Az ügyvédek által használható online marketing eszközöket komolyan behatárolja a kamara (pl. a hírlevél marketing tilos, akárcsak az ügyfélvélemények közzétetele), de a saját honlap fenntartása és a keresőmarketing NEM tartozik a tiltott körbe.
Mi a teendő, ha érdekel a SEO?
Ha szeretnéd bővíteni az ügyfélkörödet, és kiváncsi vagy rá, hogyan tudja ezt a te esetedben támogatni a hatékony keresőmarketing, nincs más teendőd, mint küldeni egy üzenetet.
Szívesen megmutatom, milyen lehetőségek vannak, és hogy konkrétan a te esetedben mekkora költséggel valószínűleg mi várható hosszú távon.
Remélem hamarosan beszélünk! 🙂
Vélemény, hozzászólás?