Mi az a Google Ads?
A Google Ads egy online hirdetési rendszer, aminek a használatával elsősorban a Google keresőben jeleníthetsz meg „reklámokat”.
A Google hirdetési kampányoknak több fajtája létezik, például keresőhirdetések, Display hirdetések, Google Shopping hirdetések, stb.
Az egész rendszer lényege, hogy közvetlenül azoknak az emberek a szeme előtt jeleníthetsz meg hirdetést, akik éppen azt keresik, amit te el szeretnél adni, legyen az szolgáltatás vagy termék.
Ez adja a Google Ads sokszor megdöbbentő hatékonyságát.
Az eredményes Google Ads kapányokhoz az kell, hogy megtaláljuk a leginkább profitábilis kereső kifejezéseket (“kulcsszavak”), és az ezekre megjelenített hirdetésekkel folyamatos és értékes forgalmat irányítsunk a célhonlapra.
A Google Ads egy PPC (pay-per-click) hirdetés forma, amit azt jelenti, hogy csak akkor kell fizetnünk a rendszernek, ha a hirdetés eléri a neki kijelölt célt, például egy átkattintást a Google keresőből.
Mikor érdemes Google Ads hirdetni?
Minden esetben, ha ismertebbé szeretnéd tenni a honlapodat, a márkád, és markánsan növelni szeretnéd az online szerzett ügyfeleid és vásárlóid számát.
A Google Ads gyakorlatilag szinte minden témában eredményesen használható ügyfél- és vásárlószerzésre. Nem jelentenek kivételt a B2B és a B2C honlapok, valamint természetesen a webshopok sem.
Az okosan eltervezett, beállított és kivitelezett Google Ads kampányok már nagyon hamar elkezdenek bevéltelt termelni.
Fontos tudni, hogy az eredményes Google Ads hirdetésekhez folyamatos optimalizáció szükséges. Ezért rövid kampányok helyett érdemes hosszabb távon (min 6 hónap) gondolkodni.
Miért éri meg Google Ads szakértővel dolgozni?
A Google Ads felülete első pillantásra végtelenül letisztult és egyszerű benyomást kelt. Pár kattintással el lehet indítani egy hirdetési kampányt, és az egész nagyon simának és könnyűnek igérkezik.
A valóságban a Google Ads – megfelelő tudás nélkül – egy pénzégető masina.
Félre ne érts, a rendszer rengeteget fejlődött abban, hogyan tudja szinte automatizáltan létrehozott kampányokkal is nagyjából elfogadhatóan kiszolgálni a hirdetőket.
Ugyanakkor rengeteg olyan hirdetési fiókot is látok, ahol a rossz (sokszor automatikus) beállítások miatt nagyon sok pénz folyik ki a hirdetők zsebéből. A tudtuk nélkül. Csak azt érzik, hogy valami nincs rendben, „nem működik” a Google Ads.
A helyzet az, hogy a Google célja a hirdetési rendszerrel elsősorban a vállalati profit. Neki tökéletesen megfelel, ha „jól van az úgy is” módon, némi, de azért nem túl sok eredményt elérve költünk el sok-sok pénzt a rendszerben.
Egy Google Ads szakértő segít a hirdetési büdzsédet szuperhatékonyan elkölteni. Úgy, hogy a legtöbbet lehessen kihozni belőle.
Ez pedig megbízói szemszögből a legtöbb esetben pénzt jelent. Hatékonyabb hirdetéseket, magasabb bevételt, kesevebb feleslegesen elköltött összeget.
Lássunk egy példát. A lenti képen egy frissen indított kampány eredményei láthatóak. Ez egy részlet az ügyfélnek küldött havi riportból:
Abban az esetben, ha
👉 a Google hirdetéseid nem hozzák az elvárt eredményt
👉 szeretnéd a hirdetési büdzsédet hatékonyabban költeni
👉 nem értesz a Google hirdetésekhez, és nem akarsz a saját pénzed kárára tanulni
👉 hirdetéskezelésre, tanácsadásra vagy Google hirdetési fiók auditálásra van szükséged
érdemes tehát Google hirdetés szakértőhöz fordulnod. Ha úgy döntesz, örömmel segítek én is.
„A Virto csapatával a Tudatos Vásárlók Google kampányain dolgoztunk együtt. Mivel szerteágazó a tevékenységünk, nem egyszerű hatékonyan, és naprakészen működtetni a kampányainkat. Munkájuk nagyban segítette optimalizálni ezt a folyamatot, így most egyre többen találnak rá oldalainkra, adatbázisainkra, terméktesztjeinkre.”
Boga Emese
tudatosvasarlo.huTöltsd ki a lenti ajánlatkérő űrlapot, és a lehető leghamarabb felvesszük veled a kapcsolatot!
(Akkor is, ha csak kérdésed van, vagy további részletekre vagy kíváncsi)